Don Bosco fesztivál

A Don Bosco fesztivál keretében került sor a hittanosok számára szervezett Warrior-futamra, ügyességi versenyre 4 fős csapatok részévételével 2025. május 23-án. A szervező a Don Bosco Sportközpont volt. Iskolánkat Balabán Benett Dezső, Madarász Mira, Szatmári Tamara Hanna és Váradi Dominik képviselte.

Dr. Sulyok Tamás

Matematika Differenciált Képességfejlesztés Matific  – matematika e-learning platform

Matematika Differenciált Képességfejlesztés

Matific  – matematika e-learning platform

https://www.matific.com/hu/hu/home/

  1. osztály

Tanmenet

Éves óraszám 36 óra

Fülpes László

2024/25

Nyárády András Általános Iskola

 

Óraszámok felosztása

Témák Teljes

óraszám

I.                    Bevezetés 1
II.                  Számolás 0-tól 1000-ig 4
III.               Számolás 0-tól 10 000-ig 3
IV.               Mérések 4
V.                 Írásbeli műveletek 0–10 000-ig 3
VI.               A negatív számok 2
VII.            Írásbeli osztás egyjegyű osztóval 4
VIII.          Síkidomok és testek 4
IX.               Írásbeli szorzás kétjegyű szorzóval 4
X.                 A törtszámok 1
XI.               Az idő mérése 2
XII.            Az alsó tagozaton tanultak rendszerezése 4
XIII.          Összesen: 36

 

A MATIFIC – matematika e-learning platform alkalmazása a differenciált képességfejlesztésben a 4. osztályban

Feljegyzés 2024. 09. 30.

Szeptember első hetében véglegesítettem a tanmenetet a matematika tanmenethez igazodva. A regisztráció és a belépőkártyák már korábban elkészültek. Saját részre is regisztráltam egy tanuló felhasználót, hogy pontosan azt lássam, amit a gyerekek. Kapott fiókot a magántanuló is, aki később ugyan, de reményeim szerint fog majd csatlakozni. A szeptemberi szülői értekezleten kiosztottam a szülőknek szóló belépőkártyákat.

Szeptember 9-én kezdtük meg a munkát. Fontos feladat volt a szoftver telepítése a tabletekre. Minden héten ellenőrizni kell azok töltöttségi szintjét, wifi csatlakozását és hogy nem törölte-e le valaki a szoftvert. A feladatok kiosztásánál beállítottam a hétfői megjelenést, egy hétig esedékes a feladat és további 2 hét múlva jár le.

Szeptember 28-án letöltöttem a havi jelentéseket.

A magántanuló kivételével mindenki dolgozik. Órán nagyon becsületesen végzik a feladatokat. Hátráltató tényező a tabletek gyakori lefagyása. 14 tanuló lépett be otthon is a programba. Ők szorgalmi ötöst kaptak. Az SNI-s tanuló számára is vannak elvégezhető feladatok.

Feljegyzés 2024. 10. 31.

Problémák:

  • Az otthoni feladatmegoldás nem mindenkinél jellemző.
  • Az iskolai foglalkozásokon nagyon sok technikai gondunk volt. Általában csak 8-10 gyerek tud belépni. Sok eszköz nem tölti be az alkalmazást, sok eszközön újra kell telepíteni, mert valakik letörlik.

Intézkedés: Az órarend változását kihasználva novembertől a számítógépterembe szervezem a foglalkozásokat.

A szülők egy részét újra meg fogom keresni.

A magántanuló bekapcsolódott a munkába és szépen halad.

Feljegyzés 2024. 11. 30.

Novemberben a feladatok kiosztásánál elkezdtem a hatékonyabb differenciálást. 3 csoportra osztottam az osztályt: gyenge szint – másodikos szintű feladatokat kapnak; közepes szint – harmadikos és negyedikes szintű feladatokat kapnak; haladó szint – negyedikes szintű feladatokat kapnak.

Letöltöttem a havi jelentéseket. Két csoportra lehet osztani a tanulókat szorgalmuk szerint: A – Igyekeznek minden kiosztott feladatot megoldani, ennek érdekében otthon is belépnek; B – Csak akkor dolgoznak, ha iskolában leültetem őket.

A korábbi eszközproblémák megoldására novembertől a számítógépteremben tartom a foglalkozásokat.

Tapasztalatok:

  • Nincsenek belépési és működési nehézségek (lefagyások), ezáltal több időt tudunk feladatmegoldásra fordítani.
  • Több segítséget tudok nyújtani a tanulóknak, mert nem veszi el az időmet az eszközök beléptetése.

Feljegyzés 2025. 01. 19. Félévzárás után

A félév során folyamatosan osztottam ki a feladatokat. Rendszerint hétfőn jelentek meg az új feladatok.

A félévi jelentéseket letöltöttem.

A tanulók motiváltsága jelentős mértékben nem változott.

  • Azok a tanulók, akik komolyan veszik a tanulást, folyamatosan dolgoznak, épp úgy, mint ahogy a házi feladatokat végzik. Céljuk az ötös érdemjegy megszerzése, amit sikeresen teljesítettek. A szülők visszajelzése is ezt tükrözi.
  • Azok a tanulók, akik nem motiváltak a jobb iskolai eredmény elérésében és nem készítenek rendszeresen házi feladatot, a matific feladatok megoldására sem szánnak elég időt. A szülőktől nincsenek visszajelzések, nem érdekli őket ez sem.

Feljegyzés 2025. 03. 30.

A Matific olimpiára készülve több feladatot osztottam ki a március 31-április 4 időszakra.

Egyéb: március 25-én, szakmai értekezleten, mint jógyakorlat ismertettem a kollégákkal a portált és a tanévben eddig szerzett tapasztalatokat.

Matific Olimpia 2025. március 31. – április 11.

A magántanuló kivételével mindenki részt vett rajta. A kitűzött célt – 300 csillag megszerzése – 10 tanuló érte el.

https://www.matific.eu/hu/hu/teachers/scoreboard/school-leaderboard

Iskolánk helyezése: 268. Ez akkor lehetett volna jobb, ha több gyereket sikerül bevonni az otthoni munkába.

Hozzárendelt feladatjelentés Exportálás dátuma: 2025. máj. 27.
Osztály negyedik 2024_25
Pedagógus László Fülpes
Munkaterület Összes feladat
Kijelölt dátumok 2024. szept. 1. – 2025. máj. 27.
Kiosztott tevékenységek 182 Teljesítési arány 52%
Befejezett Tevékenységek Átlagosan 93 Osztály átlagos pontszáma 84%

Reflexió:

A platform használatát azért kezdtem el, mert úgy gondoltam, hogy a digitális feladatok és a játékos környezet a gyerekeket jól fogja motiválni és így több feladatot fognak megoldani.

A tapasztalataim nagyon jók, szerintem nagyon eredményes volt ez a foglalkozás. Egyszerre szolgálta a felzárkóztatást és a tehetséggondozást. A gyerek nem érzik plusz tehernek, sok kihívást tartalmaz. A programkörnyezetet izgalmasnak találják. Maga a program is jutalmazza a jó munkát, új funkciókat érhetnek el általa. Szeretném a következő tanévben folytatni.

Fülpes László

 

 

 

Ökoiskola és Örökös Ökoiskola címátadó ünnepség

2025.05.26-án került megrendezésre az Ökoiskola és Örökös Ökoiskolai címek ünnepélyes átadása a nyertes iskolák számára. A rendezvény helyszíne a Dunakeszi IV. Béla Király Gimnázium és a vele egy épületben működő Váci Szakképzési Centrum Lányi Ferenc Technikum és Szakképző Iskola volt.

A Nyárády András Általános Iskola és a Nyárády András Általános Iskola Kossuth Lajos Tagiskolája első ízben vehette át az ökoiskolai cím használatára jogosító Oklevelet. Az intézmény 2025.09.01-2028.08.01-ig tartó időszakban jogosult az  Ökoiskolai  címre.

Az Oklevelet Dr. Balatoni Katalin, Pedagógiai innovációk előmozdításáért és a családbarát oktatási környezet erősítéséért felelős miniszterelnöki biztos adta át. Az Oklevelet Orosz Andrea igazgató vette át.

Darts Matek – A matematika játékos oldala

 A Darts Matek egy innovatív, interaktív oktatási program, amely játékos formában segíti a gyerekeket a matematika elsajátításában. A hagyományos oktatási módszerek mellett új színt visz az órákba: a tanulók egy virtuális darts táblán keresztül gyakorolják az alapműveleteket, fejlesztik koncentrációs képességeiket és szem-kéz koordinációjukat.

Kinek ajánljuk?

A program különösen hasznos az alsó tagozatos tanulók számára, de a felső tagozatban is jól alkalmazható a problémamegoldó készségek fejlesztésére. Kiemelten támogatja az SNI-s, figyelemzavarral (ADHD) küzdő és diszkalkuliás gyerekeket is, akiknek az élményalapú tanulás még hatékonyabb segítséget nyújt.

Rugalmasan használható minden tanulási helyzetben

A Darts Matek kompatibilis interaktív táblával, számítógéppel, tablettel és laptoppal is, így könnyedén beilleszthető a digitális tanórákba. A program számos beállítási lehetőséggel rendelkezik, így a feladatok életkorhoz és tudásszinthez igazíthatók.

Tapasztalataink az iskolában

Iskolánkban több pedagógus is sikerrel alkalmazza a programot a mindennapi oktatásban. Részt vettünk a Darts Matek versenyen, valamint egy workshop keretében lehetőségünk nyílt egy bemutató órán is részt venni. A tanulók páros csoportokban dolgoztak, tanulói tableteket használva. A feladatok nehézségi szintjét saját maguk állíthatták be a pedagógus iránymutatásával, majd egymással versenyezve, aktív részvétellel és nagy lelkesedéssel oldották meg a kihívásokat.

Ez az élményalapú, interaktív tanulási forma nemcsak a matematika iránti érdeklődést növelte, hanem a tanulók önállóságát és együttműködési készségét is fejlesztette.

Mit kínál a Darts Matek?

A program három fő menüponttal nyílik meg:

  • A darts története – érdekes háttérinformációk a játék eredetéről,
  • A darts szabályai – egyszerű és érthető ismertetés,
  • Játékok – ahol a tanulás szórakozássá válik.

Elérhető játékok:

  • Tábla színezés
  • Darts puzzle
  • Szám memória
  • Szám megnyomás
  • Szektor puzzle
  • Számolós játék
  • Számpótlás

Minden játék egyedi beállításokkal rendelkezik, így testreszabható az adott tanulócsoport igényeihez. A tanulók játszva tanulnak, miközben fejlődik matematikai gondolkodásuk és motivációjuk is.

Ha szeretnéd feldobni a matematikaórákat, és a gyerekek figyelmét valóban megragadó módon tanítani, a Darts Matek kiváló választás!

Orosz Andrea

Közös séta a madarak és fák napján

A  madarak és fák napjáról osztályszinten egy közös sétával emlékeztünk meg. Séta közben megfigyeltük a település közterületein található fákat, cserjéket és összehasonlítottuk azok felépítését. A fák egy részéről írólap és zsírkréta segítségével kéregmintát vettünk. Megfigyeltük a közelünkben található gólyafészkeket, miközben felelevenítettük a madarakról tanultakat: életmód, testfelépítés, táplálkozás, szaporodás. A sétát közös játékkal zártuk.

Bihari Aranka

Rajzszakkör

Iskolánkban 2024 szeptemberében indult alsó tagozatos tanulóknak tehetséggondozás céljából vizuális készség és képesség fejlesztés. Heti 1 órában igyekeztem minél szélesebb körben megragadni a vizualitás fogalmát, különféle alkotási módok bemutatását, alkalmazásást. A kisdiákok nagy lelkesedéssel, odaadással fogadták a foglalkozásokat. Igyekeztek minden tanácsomra, javaslatomra figyelni, és azt munkájukba beépíteni. Jó hangulatban sok szép, kreatív, mutatós, színes munka készült el. A képgalériában megtekinthetők a képek.

Schvirján Mária

Madarak és fák napja

Madarak és fák napja május 10. Ennek alkalmából lett meghirdetve az iskola tanulóinak egy alkotópályázat. Alsós és felsős kreatív és rajzolni kedvelő diákok szép számmal nyújtottak be munkákat. Az alkotások az iskola aulájában kerültek kiállításra, ezzel is színesítve az intézmény hangulatát. Eredményhirdetésre az egyik nagyszünetben került sor. Minden osztályból egy-egy tanuló lett kiemelve, és két osztály, akik a legtöbb alkotást készítették.

Helyezettek :

  1. osztály: Váradi Liliána
  2. osztály: Telekes Krisztián
  3. osztály: Jóna Léna
  4. osztály: Bari Liliána
  5. osztály: Fehér Dominik /. osztály:
  6. osztály: Soltész Anna
  7. osztály: Bálint Liliána
  8. osztály: Bátori Mira

A legtöbb munkát beküldő osztályok , akik különdíjban részesültek az 5. és a 8. osztály.

Gratulálunk minden résztvevőnek , és köszönjük a szép alkotásokat !

Schvirján Mária

„Természet fürkésző” döntő

Iskolánk ebben a tanévben is részt vett a „Természet fürkésző” természetismereti versenyen. Az alsó tagozatos csapatok közül az első osztályos fiú csapatunk jutott be a döntő fordulóba, melyet 2025. május 16-án rendeztek meg az Aggteleki Nemzeti Parkban. A „Nyárády oroszlánok” nevű csapat tagjai – Nagy Máré Zente, Spisák Botond József és Szegeczki Zalán – lelkesen és ügyesen képviselték iskolánkat a megmérettetésen. Bár ezúttal nem sikerült dobogós helyezést elérniük, rendkívül tartalmas és élményekben gazdag napot töltöttek el a természet lágy ölén. Gratulálunk a csapatnak!

Antal-Oláh Márta of.

Anyák Napja

A szünetek miatt kicsit elcsúsztatva de annál nagyobb izgalommal készültek alsós tanulóink az anyák napi ünnepségre, melyet május 14-én tartottak az osztályok. Versekkel, dalokkal és táncokkal fejezték ki édesanyjuk iránti,  el nem múló szeretetüket, hálájukat. Műsoraik végén virággal és saját készítésű ajándékaikkal lepték meg mindazokat, kik születésük pillanatától óvják, féltik őket s kísérek az élet – néha- rögös útján.

Bihari Aranka