MEGHÍVÓ
A Nyárády András Általános Iskola tisztelettel meghívja Önt
- október 23 –át idéző ünnepi műsorára.
Időpont:
- október 22. 1000
Helyszín:
Művelődési Ház, Felsőnyárád
Az Északi-Bükk méltán népszerű turista útvonalainak egy részét jártuk be, részben az országos kéktúra mentén haladva. Az Upponyi-szorosban a kék kereszt jelzésen felmentünk Herkó Páter keresztjéhez, innen élveztük a panorámát. A Lázbérci-víztározó csodálatos környezete mindenkit magával ragad. Gyönyörködtünk a táj szépségében. A tó partján a horgászokat nem zavarva tartottunk hosszabb pihenőt. Megvizsgáltuk az Upponyi-hegység óidei kőzetanyagát, megfigyeltük az Upponyi sziklaszoros szurdokvölgyét. Kellemes napot töltöttünk el vidám hangulatban.
Az Emberi Erőforrások Minisztere pályázatot hirdet a Nyárády András Általános Iskola
Intézményvezető (magasabb vezető) beosztás ellátására.
A pályázati kiírás letölthető az alábbi linken:
Intézményvezetői pályázat Nyárády András Általános Iskola
Az “EFOP-3.1.8-17 Együtt testvérként -iskolaközi szemléletformáló program” második táborának is a nagyvisnyói Boróka Tábor volt a helyszíne.
Szepesi Krisztina intézményvezető-helyettes beszámolója:
Az EFOP-3.1.8 Testvériskolai projekt keretében a Nyárády András Általános Iskola ötven tanulója egy négy napos bentlakásos táborban vehetett részt az elmúlt napokban. A helyszín a nagyvisnyói Boróka Tábor, a téma az idegen nyelvek elmélyítése volt.
A tanulók izgatottan készülődtek a napra, amikor végre birtokba vehették a tábor területét. A megérkezés napján esős idő fogadott minket, azonban ez senki kedvét nem vette el. Az első nap ugyanis rengeteg munka várt ránk. A szobák elfoglalása után felfedeztük a tábor lehetőségeit, kihasználva azon tanulók ismereteit, akik már korábban részt vettek itt szabadidős táborokban. Az ismerkedés után a nagy pavilonban gyűltünk össze, ahol elsősorban a négy nap céljait, terveit beszéltük meg. Beszélgettünk arról, hogy miért fontos az idegen nyelvek tanulása és vele együtt egy-egy ország minél több irányú megismerése. További kiemelt célunk volt a tanulók közötti együttműködés, a tolerancia, a türelem, a csapatszellem erősítése, így a kezdetektől öt csoportot alakítottunk ki. Ekkor történt meg a csoportok közös szabályalkotása az elkövetkezendő napokra. A csapatok kaptak egy-egy ország térkép puzzle-t a csapatuk számára, amely a csapatnév ihletője lett. Minden nap zenés reggeli tornával kezdtünk, és a nap folyamán lehetőség volt további sportolási lehetőségek kihasználására is. Az első nap projektje saját országuk himnuszának megalkotása, tisztségviselők választása, elnökük kiválasztása. Majd kampánybeszéddel kellett készülni, hogy vonzóvá tegyék saját országukat, főszerepet kapott a kreativitás. A csapatok a kezdetektől fogva ötletesek voltak: a kötelezőken túl születtek sajátos tantárgyak, az országok történelme, reklámok és még számos kreatív ötlet. A csapatok kitartóan és összetartóan dolgoztak a közös cél érdekében. Természetesen pihenőidőt is beiktattunk a munkálatokba. Ezen a napon az eső miatt főleg a szobákban, a szobák előtt töltötték ezt az időt. A bátrabbak kihasználva, hogy néha elállt az eső, birtokba vették a focipályát és a szabadidő parkot is. A nap végén minden csapat beszámolt a projektmunkájáról. A második napon kézműveskedtünk, dekorgumiból logót készítettek. Majd kidolgozták a csapatuk által kitalált játékos feladatokat. Leírták a szabályokat, pontozást. Ezen a napon ismét ötletes munkák születtek. Délután hosszú sétát tettünk az erdőben. Közben érdekes leveleket, terméseket gyűjtöttünk. A túrát követően folytattuk a délelőtt elkezdett munkát. A csapatok lejátszatták egymással a kitalált játékot, mely kampányfogás is volt, segített nekik eldönteni, hogy melyik csapat munkája tetszett legjobban. Mindenki szavazhatott. Este szülinapot ünnepeltünk, s egy kis tánc is volt levezetésnek. Az utolsó napon délelőtt számháborút szerveztünk, majd tájékozódási versenyt szerveztünk a túra útvonalán. A csapatok menetlevelet készítettek, és igazán szép alkotások születtek. Az előkészületek után indult a verseny. A terepmunka után összegyűltünk a nagyteremben, és megoldottuk a feladatokat. Este discoval zártuk a tábort. Játékokkal hangoltuk rá a gyerekeket a mozgásra, amelyeket nagyon élveztek. A tábort élménybeszámolóval zártuk. Örömmel vettük, hogy a gyerekek pozitívan élték meg a négy napot.
|
A nyári szünetben is túráztunk. Az iskolától indulva Kurityánba gyalogoltunk, a Klastromhoz, majd a Kurityáni-tóhoz.
A körülbelül 7 km-es útvonal a felsőnyárádiak által régóta használt dűlőutakon halad. A külszíni bányászat miatt egyes útszakaszok már nem használhatók, erre fokozottan figyeltünk. Ugyanakkor lehetőségünk nyílt a külszíni szénbányászat tájátalakító hatását, a víz felszínformáló munkáját és a dombvidéki gazdálkodás formáit, lehetőségeit megfigyelni.
A Szent Jánosról elnevezett pálos rendi kolostort a helybéliek Klastromként ismerik. Építése 1420 körül fejeződött be. A kolostor jelentős kulturális központként szolgált a szerzetesek 1550 körüli kivonulásáig. Az építmény a XVI. században elnéptelenedett, majd romba dőlt, ma impozáns gótikus maradványai láthatók.
A gázlónál bementünk a térdig érő vízbe, majd a horgásztónál egy árnyékos helyen, a horgászokat nem zavarva piknik hangulatban pihentünk.
Kellemesen elfáradtunk és sok élménnyel gazdagodva értünk haza.