Matematika Differenciált Képességfejlesztés Matific  – matematika e-learning platform

Matematika Differenciált Képességfejlesztés

Matific  – matematika e-learning platform

https://www.matific.com/hu/hu/home/

  1. osztály

Tanmenet

Éves óraszám 36 óra

Fülpes László

2024/25

Nyárády András Általános Iskola

 

Óraszámok felosztása

Témák Teljes

óraszám

I.                    Bevezetés 1
II.                  Számolás 0-tól 1000-ig 4
III.               Számolás 0-tól 10 000-ig 3
IV.               Mérések 4
V.                 Írásbeli műveletek 0–10 000-ig 3
VI.               A negatív számok 2
VII.            Írásbeli osztás egyjegyű osztóval 4
VIII.          Síkidomok és testek 4
IX.               Írásbeli szorzás kétjegyű szorzóval 4
X.                 A törtszámok 1
XI.               Az idő mérése 2
XII.            Az alsó tagozaton tanultak rendszerezése 4
XIII.          Összesen: 36

 

A MATIFIC – matematika e-learning platform alkalmazása a differenciált képességfejlesztésben a 4. osztályban

Feljegyzés 2024. 09. 30.

Szeptember első hetében véglegesítettem a tanmenetet a matematika tanmenethez igazodva. A regisztráció és a belépőkártyák már korábban elkészültek. Saját részre is regisztráltam egy tanuló felhasználót, hogy pontosan azt lássam, amit a gyerekek. Kapott fiókot a magántanuló is, aki később ugyan, de reményeim szerint fog majd csatlakozni. A szeptemberi szülői értekezleten kiosztottam a szülőknek szóló belépőkártyákat.

Szeptember 9-én kezdtük meg a munkát. Fontos feladat volt a szoftver telepítése a tabletekre. Minden héten ellenőrizni kell azok töltöttségi szintjét, wifi csatlakozását és hogy nem törölte-e le valaki a szoftvert. A feladatok kiosztásánál beállítottam a hétfői megjelenést, egy hétig esedékes a feladat és további 2 hét múlva jár le.

Szeptember 28-án letöltöttem a havi jelentéseket.

A magántanuló kivételével mindenki dolgozik. Órán nagyon becsületesen végzik a feladatokat. Hátráltató tényező a tabletek gyakori lefagyása. 14 tanuló lépett be otthon is a programba. Ők szorgalmi ötöst kaptak. Az SNI-s tanuló számára is vannak elvégezhető feladatok.

Feljegyzés 2024. 10. 31.

Problémák:

  • Az otthoni feladatmegoldás nem mindenkinél jellemző.
  • Az iskolai foglalkozásokon nagyon sok technikai gondunk volt. Általában csak 8-10 gyerek tud belépni. Sok eszköz nem tölti be az alkalmazást, sok eszközön újra kell telepíteni, mert valakik letörlik.

Intézkedés: Az órarend változását kihasználva novembertől a számítógépterembe szervezem a foglalkozásokat.

A szülők egy részét újra meg fogom keresni.

A magántanuló bekapcsolódott a munkába és szépen halad.

Feljegyzés 2024. 11. 30.

Novemberben a feladatok kiosztásánál elkezdtem a hatékonyabb differenciálást. 3 csoportra osztottam az osztályt: gyenge szint – másodikos szintű feladatokat kapnak; közepes szint – harmadikos és negyedikes szintű feladatokat kapnak; haladó szint – negyedikes szintű feladatokat kapnak.

Letöltöttem a havi jelentéseket. Két csoportra lehet osztani a tanulókat szorgalmuk szerint: A – Igyekeznek minden kiosztott feladatot megoldani, ennek érdekében otthon is belépnek; B – Csak akkor dolgoznak, ha iskolában leültetem őket.

A korábbi eszközproblémák megoldására novembertől a számítógépteremben tartom a foglalkozásokat.

Tapasztalatok:

  • Nincsenek belépési és működési nehézségek (lefagyások), ezáltal több időt tudunk feladatmegoldásra fordítani.
  • Több segítséget tudok nyújtani a tanulóknak, mert nem veszi el az időmet az eszközök beléptetése.

Feljegyzés 2025. 01. 19. Félévzárás után

A félév során folyamatosan osztottam ki a feladatokat. Rendszerint hétfőn jelentek meg az új feladatok.

A félévi jelentéseket letöltöttem.

A tanulók motiváltsága jelentős mértékben nem változott.

  • Azok a tanulók, akik komolyan veszik a tanulást, folyamatosan dolgoznak, épp úgy, mint ahogy a házi feladatokat végzik. Céljuk az ötös érdemjegy megszerzése, amit sikeresen teljesítettek. A szülők visszajelzése is ezt tükrözi.
  • Azok a tanulók, akik nem motiváltak a jobb iskolai eredmény elérésében és nem készítenek rendszeresen házi feladatot, a matific feladatok megoldására sem szánnak elég időt. A szülőktől nincsenek visszajelzések, nem érdekli őket ez sem.

Feljegyzés 2025. 03. 30.

A Matific olimpiára készülve több feladatot osztottam ki a március 31-április 4 időszakra.

Egyéb: március 25-én, szakmai értekezleten, mint jógyakorlat ismertettem a kollégákkal a portált és a tanévben eddig szerzett tapasztalatokat.

Matific Olimpia 2025. március 31. – április 11.

A magántanuló kivételével mindenki részt vett rajta. A kitűzött célt – 300 csillag megszerzése – 10 tanuló érte el.

https://www.matific.eu/hu/hu/teachers/scoreboard/school-leaderboard

Iskolánk helyezése: 268. Ez akkor lehetett volna jobb, ha több gyereket sikerül bevonni az otthoni munkába.

Hozzárendelt feladatjelentés Exportálás dátuma: 2025. máj. 27.
Osztály negyedik 2024_25
Pedagógus László Fülpes
Munkaterület Összes feladat
Kijelölt dátumok 2024. szept. 1. – 2025. máj. 27.
Kiosztott tevékenységek 182 Teljesítési arány 52%
Befejezett Tevékenységek Átlagosan 93 Osztály átlagos pontszáma 84%

Reflexió:

A platform használatát azért kezdtem el, mert úgy gondoltam, hogy a digitális feladatok és a játékos környezet a gyerekeket jól fogja motiválni és így több feladatot fognak megoldani.

A tapasztalataim nagyon jók, szerintem nagyon eredményes volt ez a foglalkozás. Egyszerre szolgálta a felzárkóztatást és a tehetséggondozást. A gyerek nem érzik plusz tehernek, sok kihívást tartalmaz. A programkörnyezetet izgalmasnak találják. Maga a program is jutalmazza a jó munkát, új funkciókat érhetnek el általa. Szeretném a következő tanévben folytatni.

Fülpes László